Acasă Blog Pagina 21

Totul despre preaviz în anul 2019 – Drepturi, obligații și cererea de demisie

0

Preaviz în anul 2019. Adesea un coșmar atât pentru angajatul care urmează să fie concediat cât și pentru angajatorul care primește vestea că unul din salariați vrea să demisioneze.

Preavizul reprezintă plasa de siguranță pentru angajatul care are nevoie de timp pentru a-și găsi alt loc de muncă și pentru angajatorul care caută al angajat care sa îi ia locul celui care demisionează.

Salariatul nu poate renunța la preaviz când este concediat, angajatorul poate renunța total sau parțial când angajatul își prezintă demisia.

Care este perioada de derulare a preavizului?

Pentru salariat:

  • Pe post de execuție: maxim 20 de zile lucrătoare
  • În funcție de conducere: maxim 49 de zile lucrătoare

Preaviz în anul 2019

Persoanele concediate în temeiul art. 61 lit.c) și d), al art. 65 și 66 beneficiază de dreptul la un preaviz ce nu poate fi mai mic de 20 de zile lucrătoare” potrivit Art.75 di Codul Muncii.

Excepție de la această regulă sunt persoanele concediate care se află în perioada de probă. Angajatul aflat în perioada de probă poate fi concediat fără preaviz sau motivare.

Termenul de preaviz va fi suspendat corespunzător cu contractul de muncă suspendat, cu excepția cazului prevăzut la art. 51 alin. (2).

Art. 51. Din Codul Muncii – (1) Contractul individual de muncă poate fi suspendat din inițiativa salariatului, în următoarele situații:

  1. Concediu pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, până la împlinirea vârstei de 3 ani;
  2. Concediu pentru îngrijirea copilului bolnav în vârstă de până la 7 ani sau, în cazul copilului cu handicap, pentru afecțiuni intercurente, până la împlinirea vârstei de 18 ani;
  3. Concediu paternal;
  4. Concediu de formare profesională;
  5. Exercitarea unor funcții elective în cadrul organismelor profesionale constituite la nivel central sau local, pe toată durata mandatului;
  6. Participarea la grevă;

(2) Contractul individual de muncă poate fi suspendat în situația absențelor nemotivate ale salariatului, în condițiile stabilite prin contractul colectiv de muncă aplicabil, contractul individual de muncă, precum și prin regulamentul intern.

Angajatul care nu corespunde profesional locului său de muncă nu poate fi concediat fără preaviz. Poate fi concediat fără preaviz doar atunci când angajatul se află în perioada de probă sau la finalul acesteia, fără depășirea acestui termen.

La finalizarea perioadei de probă, se consideră că angajatul corespunde profesional locului său de muncă ocupat în companie. În concluzie, la concedierea pentru necorespundere profesională, va trebui să fie efectuată evaluarea iar notele să arate necorespunderea și se va ține cont de preavizare, obligatoriu.

Decizia de concediere

Aceasta se comunică salariatului în scris, și conform art. 76 din Codul Muncii trebuie să conțină în mod obligatoriu:

  1. Motivele care determină concedierea;
  2. Durata preavizului;
  3. Criteriile de stabilire a ordinii de priorități, conform art. 69 alin. (2) lit. d), numai în cazul concedierilor colective;
  4. Lista tuturor locurilor de muncă disponibile în unitate și termenul în care salariații urmează să opteze pentru a ocupa un loc de muncă vacant, în condițiile art.64.

Demisia

Angajatul comunică angajatorului, printr-o notificare scrisă, încetarea contractului individual de muncă, după finalizarea perioadei de preaviz, conform art. 81 din Codul Muncii.

Termenul de preaviz se stabilește de comun acord de către cele două parți în contractul de muncă, sau după caz în contractul colectiv de muncă. Acest termen nu poate fi mai mare de 20 de zile lucrătoare pentru persoanele cu funcții executive, respectiv mai mare de 45 zile lucrătoare pentru persoanele cu funcții de conducere.

Contractul individual de muncă continuă să își producă toate efectele pe durata preavizului. În momentul în care contractul de muncă este suspendat, atunci și termenul de preaviz se va suspenda.

Contractul de muncă încetează la data expirării preavizului sau la data în care angajatorul renunță parțial sau total la termenul de finalizare a preavizului.

Demisia fără preaviz în anul 2019

Aceasta poate avea loc doar dacă angajatorul nu își respectă obligațiile asumate prin contractul individual de muncă, sau dacă acesta renunță la preaviz.

Concediul de odihnă în termenul preavizului

Salariații pot efectua concediu de odihnă pe perioada preavizului, deoarece CO nu este o cauză de suspendare a CIM iar termenul de preaviz nu se suspendă pe durata concediului de odhină.

Dacă salariatul nu efectuează concediu de odihnă și îi rămân zile neefectuate, angajatorul are obligația de a acorda perioada de preaviz, iar la încetarea contractului individual de muncă compensarea în bani a concediului de odihnă neefectuat.

Decarcă gratuit Cererea de Demisie!


Model decizie de suspendare CIM pentru concediu de creștere a copilului – 2019

0

Conform Codului Muncii Art. 49 alin 1) suspendarea contractului individual de muncă poate interveni de drept, prin acordul părților sau prin acordul unilateral al uneia dintre părți.

Suspendarea contractului de muncă din inițiativa salariatului

Contractul individual de muncă mai poate fi suspendat din inițiativa salariatului, conform Codului Muncii Art. 51, în următoarele situații:

  • Concediu de creștere a copilului până la împlinirea vârstei de 2 ani sau până la împlinirea vârstei de 3 ani, în cazul copiilor cu handicap
  • Concediu îngrijirea copilului bolnav până la împlinirea vârstei de 7 ani sau, până la împlinirea vârstei de 18 ani, în cazul copiilor cu handicap
  • Concediu paternal
  • Concediu pentru formare profesională
  • Exercitarea unor funcții elective în cadrul organismelor profesionale constituite la nivel central sau local, pe toată durata mandatului
  • Participarea la grevă
  • Concediu de acomodare
  • Dacă salariatul are absențe nemotivate, contractul individual de muncă poate fi suspendat, conform contractului colectiv de muncă aplicabil sau, conform regulamentului intern

 

Model Decizie de Suspendare CIM pentru CCC

Cine are dreptul la indemnizația de creștere a copilului și cum se calculează?

Conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr 111/2010, ambii părinți, au drepturi în mod egal, la concediul și indemnizația de creștere a copilului în vârstă de până la doi ani (trei ani, în cazul copilului cu handicap). De asemenea beneficiază de indemnizație și persoana care a adoptat copilul, care are copilul în plasament sau plasament în regim de urgență, sau care a fost numit tutore (în situația acestora din urmă se are în vedere îndeplinirea condițiilor timp de 12 luni anterior, adopției, plasamentului, tutelei după caz).

Pentru a beneficia de indemnizația de creștere a copilului, este necesar să fie îndeplinite următoarele condiții, conform actului normativ de mai sus: „Persoanele care, în ultimii 2 ani anteriori datei nașterii copilului, au realizat timp de cel puțin 12 luni venituri din salarii și asimilate salariilor, venituri din activități independente, venituri din drepturi de proprietate intelectuală, venituri din activități agricole, silvicultură și piscicultură, supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (…), beneficiază de concediu pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu handicap, precum și de o indemnizație lunară”

Din acest act normativ înțelegem că este obligatoriu ca salariata/salariatul să fi lucrat, cu acte în regulă, minimum 12 luni în ultimii doi ani anteriori nașterii copilului, nu este obligatoriu să fie consecutive. Se consideră vechime și dacă mama/tata au solicitat în cele 12 luni: șomaj, concediu medical, pensie de invaliditate sau concediu fără plată.

Alte condiții necesare pentru părinții care doresc să intre în concediul de creștere a copilului, sunt:

  • Să fie cetățean român, străin sau apatrid (fără cetățenie)
  • Domiciliul/reședința să-i fie pe teritoriul României
  • Să locuiască în România împreună cu copilul/copiii pentru care solicită drepturile și se ocupă de creșterea și îngrijirea acestuia/acestora.

Calculul indemnizației de creștere a copilului

Calculul indemnizației este stabilit, conform Ordonanței, în cuantum de 85% din media veniturilor nete realizate în ultimele 12 luni, din ultimii doi ani anteriori datei nașterii copilului.

La începutul anului 2018, s-au produs schimbări majore în privința valorii minime și maxime a indemnizației. Aceasta se calculează în continuare ca procent din media veniturilor nete, dar nu poate fi sub suma de 1.250 de lei și nici peste suma de 8.500 de lei.

În OUG nr 111/2010 sunt prevăzute următoarele: „Cuantumul minim al indemnizației nu poate fi mai mic decât suma rezultată prin aplicarea unui coeficient de multiplicare de 2,5 la valoarea indicatorului social de referință (care e 500 de lei – n.red.), denumit în continuare ISR și nici mai mare de 8.500 lei”

Documente necesare întocmirii dosarului de indemnizație pentru Concediu de Creștere a Copilului

Pentru a beneficia în mod legal de concediul și indemnizația de creștere a copilului, conform OUG nr. 111/2010, părintele în cauza trebuie să depună o cerere însoțită de documentele prezentate mai jos:

  1. Actul de identitate al solicitantului (copie și original)
  2. Actul de identitate al celuilalt părinte (copie și original)
  3. Certificatul de naștere al copilului pentru care se solicită dreptul (copie și original), hotărârea judecătorească de încredințare în vederea adopției sau de încredințare a adopției, hotărârea judecătorească sau hotărârea comisiei pentru protecția copilului pentru măsura plasamentului în regim de urgență (copie și original)
  4. Certificat de căsătorie (copie şi original)
  5. Adeverință eliberată de angajator  (Anexa la HG 449/24.06.2016) din care să rezulte că persoana îndreptățită:
    A realizat venituri salariale supuse impozitului pe venit, potrivit Codului Fiscal, timp de 12 luni consecutiv, în ultimele 24 luni anterior datei nașterii copilului,
    – Nivelul lunar al acestora (se va trece separat și valoarea bonurilor de masă),
    – Prima şi ultima zi de concediu de maternitate,
    – Data împlinirii celor 42 de zile reprezentând concediul de lăuzie,
    – Prima zi de concediu de creşterea copilului.

Dacă pe perioada celor 12 luni anterior nașterii copilului solicitantul a beneficiat de  bonuri de masă, precum și de alte bonusuri oferite de către angajator, etc. ( ptr. care nu se plătesc  asigurări sociale),va anexa la dosar și o adeverință privind cuantumul acestora.

Dosarul complet se depune la Direcția de Protecție Socială din localitatea beneficiarului de concediu și indemnizație CCC. Acesta va fi transmis mai departe Agenției pentru Plăți și Inspecție Socială, din localitatea beneficiarului, în vederea soluționării.

 

Model de acord al angajaților pentru prelucrarea datelor cu caracter personal GDPR

0

Legea referitoare la Regulamentul General privind Protecția Datelor, a stârnit un val de reacții, cele mai frecvente fiind cele de nedumerire sau întrebări precum: Am nevoie de acordul angajaților (GDPR) pentru a prelucra datele lor cu caracter personal?

Agenții economici, responsabilii HR și alte entități implicate în mod direct în prelucrarea datelor cu caracter personal, care aparțin persoanelor fizice, a.k.a. ANGAJAȚILOR, se străduiesc să facă acest lucru ca la carte, dar cartea nu este explicată tocmai bine.

Românul, inventiv din fire și cu simțul pieței puternic dezvoltat, a început să producă contra cost materiale, calitative și bine explicate despre RGPD(Regulament General de Prelucrare a Datelor) sau mai bine cunosctul termen GDPR(General Data Protection Regulation). Afacerea a devenit destul de profitabilă, de ce? Pentru că în general legile din țara noastră sunt scrise într-un mod abstract și foarte interpretabil. Nesiguranța agenților economici privind interpretarea RGPD/GDPR, îi face să scoată bani din buzunare pentru a investi în cursuri RGPD/GDPR sau în persoane calificate pe acest subiect.

Model de acord al angajatilor privind prelucrarea datelor cu caracter personalModel de acord al angajatilor privind prelucrarea datelor cu caracter personal

Eu las experții să producă aceste materiale stufoase și îți ofer GRATUIT un Model de acord al angajaților pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Documentul este în format docx, editabil și “imprimabil”. Ce faci cu el? Îl descarci, îl citești fiecărui angajat (ca să fii sigur că a luat la cunoștință tot ce scrie în acord), îi pui să-l semneze, apoi atașezi documentul la Contractul Individual de Muncă.

Îți doresc mult succes în interpretarea Regulamentului general de protecție a datelor.

Model Decizie de încetare CIM – Desfințarea postului (concediere individuală)

0

Care sunt situațiile în care se suspendă Contractul Individual de Muncă și cine poate decide acest lucru, sunt informații pe care le voi prezenta în acest articol. De asemenea, am întocmit și un model de decizie de încetare CIM, îl poți descărca gratuit în format docx, la finalul articolului.

Care sunt tipurile de suspendare CIM și ce efecte survin în urma deciziei?

Conform Codului Muncii Art. 49 alin 1) suspendarea contractului individual de muncă poate interveni de drept, prin acordul părților sau prin acordul unilateral al uneia dintre părți.

Conform Art. 49, efectele suspendării CIM sunt:

  • Suspendarea prestării muncii de către salariat și a plății drepturilor de natură salarială de către angajator
  • În cazul unei suspendări din cauza unei fapte imputabile salariatului, pe durata suspendării acesta nu va beneficia de nici un drept care rezultă din calitatea sa de salariat
  • În cazul suspendării contractului individual de muncă, se suspendă toate termenele care au legătura cu încheierea, modificarea, executarea sau încetarea contractului de muncă, cu excepția situațiilor în care contractul individual de muncă încetează de drept.

Suspendarea de drept a contractului individual de muncă

Conform Codului Muncii Art. 50 contractul individual de muncă se suspendă de drept în următoarele situații:

  • Concediu de maternitate
  • Concediu pentru incapacitate temporară de muncă
  • Carantină
  • Exercitarea unei funcții în cadrul unei autorități executive, legislative ori judecătorești, pe toată durata mandatului, dacă legea nu prevede altfel
  • Îndeplinirea unei funcții de conducere salarizate în sindicat
  • Forță majoră
  • În cazul în care salariatul este arestat preventiv, în condițiile Codului de procedură penală
  • De la data expirării perioadei pentru care au fost emise avizele, autorizațiile ori atestările necesare pentru exercitarea profesiei. Dacă în termen de 6 luni salariatul nu și-a reînnoit avizele, autorizațiile ori atestările necesare pentru exercitarea profesiei, contractul individual de munca încetează de drept
  • În alte cazuri expres prevazute de lege

Suspendarea contractului de muncă din inițiativa salariatului

Contractul individual de muncă mai poate fi suspendat din inițiativa salariatului, conform Codului Muncii Art. 51, în următoarele situații:

  • Concediu de creștere a copilului până la împlinirea vârstei de 2 ani sau până la împlinirea vârstei de 3 ani, în cazul copiilor cu handicap
  • Concediu îngrijirea copilului bolnav până la împlinirea vârstei de 7 ani sau, până la împlinirea vârstei de 18 ani, în cazul copiilor cu handicap
  • Concediu paternal
  • Concediu pentru formare profesională
  • Exercitarea unor funcții elective în cadrul organismelor profesionale constituite la nivel central sau local, pe toată durata mandatului
  • Participarea la grevă
  • Concediu de acomodare
  • Dacă salariatul are absențe nemotivate, contractul individual de muncă poate fi suspendat, conform contractului colectiv de muncă aplicabil sau, conform regulamentului intern

Suspendare CIM din inițiativa angajatorului

CIM poate fi suspendat din inițiativa angajatorului, conform Codului Muncii, Art. 52, în următoarele situații:

  1. Pe durata cercetării disciplinare prealabile, în condițiile legii (declarat neconstituțional prin Decizia Curții Constituționale nr. 261/2016)
  2. În cazul în care angajatorul a formulat plângere penală împotriva salariatului sau acesta a fost trimis în judecată pentru fapte penale incompatibile cu funcția deținută, până la rămânerea definitivă a hotărârii judecătorești; (declarat parțial neconstituțional prin Decizia Curții Constituționale nr. 279/2015)
  3. În cazul întreruperii sau reducerii temporare a activității, fără încetarea raportului de muncă, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare
  4. În cazul în care împotriva salariatului s-a luat, în condițiile Codului de procedură penală, măsura controlului judiciar ori a controlului judiciar pe cauțiune, dacă în sarcina acestuia au fost stabilite obligații care împiedică executarea contractului de munca, precum și în cazul în care salariatul este arestat la domiciliu, iar conținutul măsurii împiedică executarea contractului de munca
  5. Pe durata detașării
  6. Pe durata suspendării de către autoritățile competente a avizelor, autorizațiilor sau atestărilor necesare pentru exercitarea profesiilor.

În cazurile 1) și 2) dacă se dovedește nevinovăția celui în cauză, salariatul își reia activitatea anterioară și i se plătește, o despăgubire egală cu salariul și celelalte drepturi de care a fost privat pe perioada suspendării contractului.

Model Decizie de incetare CIM

În cazul reducerii temporare a activității, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare, pe perioade care depășesc 30 de zile lucrătoare, angajatorul va avea posibilitatea reducerii programului de lucru de la 5 zile la 4 zile pe săptămână, cu reducerea corespunzătoare a salariului, pana la remedierea situației care a cauzat reducerea programului, după consultarea prealabila a sindicatului reprezentativ de la nivelul unității sau a reprezentanților salariaților, după caz.

Întreruperea sau reducerea activității angajatorului

  1. Pe durata reducerii și/sau a întreruperii temporare a activității, salariații implicați în activitatea redusa sau întreruptă, care nu mai desfășoară activitate, beneficiază de o indemnizație, plătită din fondul de salarii, ce nu poate fi mai mica de 75% din salariul de baza corespunzător locului de muncă ocupat, cu excepția situațiilor prevăzute la art. 52 alin. (3).
  2. Pe durata reducerii și/sau a întreruperii temporare prevazute la alin. (1), salariații se vor afla la dispoziția angajatorului, acesta având oricând posibilitatea să dispună reînceperea activității.

Mai există varianta de suspendare CIM prin acordul părților, acest lucru este posibil în cazul concediilor fără plată, pentru studii sau pentru interese personale.

Descarcă GRATUIT modelul deciziei de încetare CIM.

Model pontaj pe locații pentru firme de construcții – Aprilie 2019

0

Evidența orelor lucrate de angajați este obligatorie prin lege, conform art. 119 din Codul Muncii care precizează: Angajatorul are obligația de a ține la locul de muncă evidența orelor de muncă prestate zilnic de fiecare salariat, cu evidențierea orei de începere și a celei de sfârșit al programului de lucru, și de a supune controlului inspectorilor de muncă această evidență, ori de câte ori se solicită acest lucru.
Încearcă model pontaj pe locații Aprilie 2019 și gestionează corect orele de muncă ale angajaților tăi.

Luna Aprilie a anului 2019 conține 20 zile lucrătoare, 8 zile de weekend și 3 zile de sărbătoare liberă legală și anume: 26.04.2019 Vinerea Mare, 28.04.2019 Paștele Ortodox și 29.04.2019 A doua zi de Paște Ortodox. Astfel numărul orelor lucrate în această lună la un program de 8 ore/zi va fi de 160 ore.

Mai jos este un model de pontaj pe locații Aprilie 2019, simplu și gata de descărcat. Permite editarea:

  • Rândurilor și coloanelor
  • Funcțiilor de calcul
  • Logo-ului
  • Textelor

model pontaj pe locatii aprilie 2019

Acest model este structurat pentru companiile care activează în special în domeniul construcțiilor și care au nevoie de un pontaj structurat pe locații diferite. Mai mult de atât tabelul este construit să conțină fiecare zi din lună cu marcajele aferente și cu evidențierea zilelor de weekend.

Va permite evidența orelor suplimentare atât de zi cât și de noapte. Orelor de noapte pe zile lucrătoare, pe zile de weekend și pe zile libere legale.

Nu conține informații adiționale afișate în pontaj. Precum: funcție, marcă sau detalii privind contractul individual de muncă, pentru toate acestea modelul se regăsește aici.

Pentru companiile care nu au un program fix, ci au un program de lucru pe schimburi sau ture, modelul se regăsește aici.

Pentru companiile care au nevoie de un model de pontaj simplu, acesta se regăsește aici.

Model pontaj cu număr de marcă pentru companii mari – Aprilie 2019

0

Evidența orelor lucrate de angajați este obligatorie prin lege, conform art. 119 din Codul Muncii care precizează: Angajatorul are obligația de a ține la locul de muncă evidența orelor de muncă prestate zilnic de fiecare salariat, cu evidențierea orei de începere și a celei de sfârșit al programului de lucru, și de a supune controlului inspectorilor de muncă această evidență, ori de câte ori se solicită acest lucru. Încearcă un model pontaj cu număr de marcă Aprilie 2019 și gestionează corect orele de muncă ale angajaților tăi.

Luna Aprilie a anului 2019 conține 20 zile lucrătoare, 8 zile de weekend și 3 zile de sărbătoare liberă legală și anume: 26.04.2019 Vinerea Mare, 28.04.2019 Paștele Ortodox și 29.04.2019 A doua zi de Paște Ortodox. Astfel numărul orelor lucrate în această lună la un program de 8 ore/zi va fi de 160 ore.

Mai jos este un model de pontaj cu număr de marcă, simplu și gata de descărcat. Permite editarea:

  • Rândurilor și coloanelor
  • Funcțiilor de calcul
  • Logo-ului
  • Textelor

model pontaj cu marca aprilie 2019

Acest model este structurat pentru companiile a căror conduită le solicită evidențierea în pontaj a numărului de marcă, a funcției și a datelor de început și sfârșit a contractului de muncă al angajatului. Mai mult de atât tabelul este construit să conțină fiecare zi din lună cu marcajele aferente și cu evidențierea zilelor de weekend.

Va permite evidența orelor suplimentare atât de zi cât și de noapte. Orelor de noapte pe zile lucrătoare, pe zile de weekend și pe zile libere legale. Poți adăuga câte rânduri ai nevoie în funcție de numărul de angajați. Coloanele pot fi modificate, șterse sau adăugate altele noi.

De ce să alegi acest model de pontaj

Este ușor de utilizat pentru companiile care au nevoie de informații adiționale afișate în pontaj. Precum: funcția angajatului, numărul de marcă sau detalii privind contractul individual de muncă.

Pentru companiile care au nevoie de un model de pontaj simplu, acesta se regăsește aici.

Pentru companiile care nu au un program fix, ci au un program de lucru pe schimburi sau ture, modelul se regăsește aici.

Pentru companiile care activează în domeniul construcțiilor sau care au nevoie de locații în pontaj, modelul se află aici.

Model pontaj pe schimburi – Aprilie 2019

0

Evidența orelor lucrate de angajați este obligatorie prin lege, conform art. 119 din Codul Muncii care precizează: Angajatorul are obligația de a ține la locul de muncă evidența orelor de muncă prestate zilnic de fiecare salariat, cu evidențierea orei de începere și a celei de sfârșit al programului de lucru, și de a supune controlului inspectorilor de muncă această evidență, ori de câte ori se solicită acest lucru.
Încearcă model pontaj pe schimburi Aprilie 2019 și gestionează corect orele de muncă ale angajaților tăi.

Luna Aprilie a anului 2019 conține 20 zile lucrătoare, 8 zile de weekend și 3 zile de sărbătoare liberă legală. Și anume: 26.04.2019 Vinerea Mare, 28.04.2019 Paștele Ortodox și 29.04.2019 A doua zi de Paște Ortodox. Astfel numărul orelor lucrate în această lună la un program de 8 ore/zi va fi de 160 ore.

Mai jos este un model de pontaj pe schimburi Aprilie 2019, simplu și gata de descărcat. Permite editarea:

  • Rândurilor și coloanelor
  • Funcțiilor de calcul
  • Logo-ului
  • Textelor

model pontaj pe schimburi aprilie 2019

Acest model este structurat pentru companiile a căror angajați muncesc în schimburi/ture. În dreptul fiecărui salariat sunt 3 rânduri specifice fiecărui schimb. Acestea permit evidențierea timpului muncit pe fiecare tură în parte. Mai mult de atât tabelul este construit să conțină fiecare zi din lună cu marcajele aferente și cu evidențierea zilelor de weekend.

Permite evidența orelor suplimentare atât de zi cât și de noapte. Orelor de noapte pe zile lucrătoare, pe zile de weekend și pe zile libere legale.

Alte modele de pontaj

Pentru companiile care nu au un program pe schimburi sau ture, ci un program fix modelul se regăsește aici.

Pentru informații adiționale afișate în pontaj, precum: funcție, marcă sau detalii privind contractul individual de muncă, modelul se regăsește aici.

Pentru companiile care activează în domeniul construcțiilor sau care au nevoie de locații în pontaj, modelul se află aici.

Model de adeverință CAS – Contribuția de asigurări pentru concedii și indemnizații de sănătate

0

Conform Art. 1, alin 1) din Ordonanța de Urgență adoptată de Guvernul României, persoanele asigurate pentru concedii și indemnizații de asigurări sociale de sănătate în sistemul de asigurări sociale de sănătate, denumite în continuare asigurați, au dreptul, în condițiile prezentei ordonanțe de urgență, pe perioada în care au domiciliul sau reședința pe teritoriul României, la concedii medicale și indemnizații de asigurări sociale de sănătate, dacă:

– Realizează venituri din desfășurarea unei activități în baza unui contract individual de muncă, a unui raport de serviciu, act de detașare sau a unui statut special prevăzut de lege, precum şi alte venituri asimilate salariilor, cu respectarea prevederilor legislației europene aplicabile în domeniul securității sociale, precum și a acordurilor privind sistemele de securitate socială la care România este parte;

– Realizează în România veniturile prevăzute la lit. A, de la angajatori din state care nu intră sub incidența legislației europene aplicabile în domeniul securității sociale, precum și a acordurilor privind sistemele de securitate socială la care România este parte;

– Beneficiază de indemnizație de şomaj, potrivit legii.

Model Adeverinta CAS

De aceleași drepturi beneficiază și persoanele care nu se află în una dintre situațiile prezentate mai sus, dar sunt:

– Asociați, comanditari sau acționari

– Administratori sau manageri care au încheiat un contract de administrare sau de management

– Membri ai asociației familiale


– Autorizate să desfășoare activități independente

– Persoane care au început stagiul de cotizare până la data de 1 ianuarie 2006 și încheie un contract de asigurări sociale pentru concedii și indemnizații pentru maternitate și concedii și indemnizații pentru îngrijirea copilului bolnav.


Descarcă gratuit modelul de adeverință CAS editabil, în format docx.


Model pontaj – Aprilie 2019

0

Evidența orelor lucrate de angajați este obligatorie prin lege, conform art. 119 din Codul Muncii care precizează: Angajatorul are obligația de a ține la locul de muncă evidența orelor de muncă prestate zilnic de fiecare salariat, cu evidențierea orei de începere și a celei de sfârșit al programului de lucru, și de a supune controlului inspectorilor de muncă această evidență, ori de câte ori se solicită acest lucru. Încearcă model pontaj Aprilie 2019 și gestionează corect orele de muncă ale angajaților tăi.

Luna Aprilie a anului 2019 conține 20 zile lucrătoare, 8 zile de weekend și 3 zile de sărbătoare liberă legală și anume: 26.04.2019 Vinerea Mare, 28.04.2019 Paștele Ortodox și 29.04.2019 A doua zi de Paște Ortodox. Astfel numărul orelor lucrate în această lună la un program de 8 ore/zi va fi de 160 ore.

Mai jos este un model pontaj Aprilie 2019, simplu și gata de descărcat. Permite editarea:

  • Rândurilor și coloanelor
  • Funcțiilor de calcul
  • Logo-ul
  • Textelor

model pontaj Aprilie 2019

Acest model este structurat pe fiecare zi din lună și sunt evidențiate zilele de weekend. Are o serie de coloane predefinite pentru ore lucrate atât pe timp de zi cât și pe timp de noapte. Poți adăuga câte rânduri ai nevoie în funcție de numărul de angajați. Coloanele pot fi modificate, șterse sau adăugate altele noi.

Este ușor de utilizat pentru companiile cu un program de lucru fix, pentru cele care au un program pe schimburi sau ture modelul se regăsește aici.

Nu conține informații adiționale afișate în pontaj, precum: funcție, marcă sau detalii privind contractul individual de muncă, pentru toate acestea modelul se regăsește aici.

Pentru companiile care activează în domeniul construcțiilor sau care au nevoie de locații în pontaj, modelul se află aici.

Model pontaj pe locații pentru firme de construcții – Martie 2019

0

Evidența orelor lucrate de angajați este obligatorie prin lege, conform art. 119 din Codul Muncii care precizează: Angajatorul are obligația de a ține la locul de muncă evidența orelor de muncă prestate zilnic de fiecare salariat, cu evidențierea orei de începere și a celei de sfârșit al programului de lucru, și de a supune controlului inspectorilor de muncă această evidență, ori de câte ori se solicită acest lucru.
Încearcă model pontaj pe locații Martie 2019 și gestionează corect orele de muncă ale angajaților tăi.

Luna Martie a anului 2019 conține 21 zile lucrătoare, 10 zile de weekend și nici o zi de sărbătoare legală. Astfel, numărul orelor lucrate în această lună, cu un program de muncă de 8 ore/zi va fi de 168 ore.

Mai jos este un model de pontaj simplu, gata de descărcat. Permite editarea:

  • Rândurilor și coloanelor
  • Funcțiilor de calcul
  • Logo-ului
  • Funcțiilor de calcul
  • Textelor

model pontaj construcții pe locații martie 2019

Acest model este structurat pentru companiile care activează în special în domeniul construcțiilor și care au nevoie de un pontaj structurat pe locații diferite. Mai mult de atât, tabelul este construit să conțină fiecare zi din lună cu marcajele aferente și cu evidențierea zilelor de weekend.

Va permite evidența orelor suplimentare atât de zi cât și de noapte. Orelor de noapte pe zile lucrătoare, pe zile de weekend și pe zile libere legale.

Nu conține informații adiționale afișate în pontaj. Precum: funcție, marcă sau detalii privind contractul individual de muncă, pentru toate acestea modelul se regăsește aici.

Pentru companiile care nu au un program fix, ci au un program de lucru pe schimburi sau ture, modelul se regăsește aici.

Pentru companiile care au nevoie de un model de pontaj simplu, acesta se regăsește aici.